Kaip teisingai surinkti / perrinkti amortizatorius (coilovers)

Skiltis, kurioje dedamos pamokėlės, kaip pasidaryti vieną ar kitą modifikaciją, kaip pasireguliuoti modelį ir t.t.
Post Reply
User avatar
drawgas
Site Admin
Posts: 734
Joined: Sun May 10, 2015 2:29 pm
Location: Vilnius
Team: VilniusSliders
Contact:

Kaip teisingai surinkti / perrinkti amortizatorius (coilovers)

Post by drawgas » Mon Jul 27, 2015 12:17 pm

Image

Amortizatoriai yra viena svarbesnių RC modelio dalių. Jie ne tik sugeria dangos nelygumus, bet ir leidžia modeliuotojui sureguliuoti svorio balansą esant įvairioms situacijos, o tai lemia sukibimą su danga, todėl tinkamas amortizatorių veikimas yra labai svarbus.

Amortizatorius reikia reguliariai perrinkti, išvalyti, esant didesniam tepalo nuotėkiui - pakeisti susidėvėjusias tarpines.

RC drifte naudojami dviejų tipų amortizatoriai: membraniai ir nuorinamieji.
Darbo principas nelabai skiriasi, priežiūra taip pat, tačiau užpildymas tepalais šiek tiek kitoks.

Žemiau rasite užsieniečių susuktus video, o aš pateiksiu kelių nuotraukų trumpą fotoreportažą, kaip tai darau pats.

Taigi, ko mums reikės?
  • Replių
  • Vienkartinio puodelio
  • Popierinių servetėlių arba nebereikalingo rankšluosčio
  • Ausų krapštukų
  • Atsarginių dalių (jei yra susidėvėjusių)
1. Nuimame spyruoklę ir suspaudę ašelę replėmis nusukame antgalį. Ašelę reikia saugoti nuo susibraižymų, nes subraižyta ašelė gadins guminę tarpinę, klius ir prisidės prie greitesnio tepalo ištekėjimo, todėl rekomenduojama tarp replių ir ašelės įsprausti paprasto popieriaus gabalėlį. Jei ašelė subraižyta - reikėtų pakeisti nauja.
2015-12-22 22.32.30.jpg
2015-12-22 22.32.30.jpg (424.73 KiB) Viewed 5498 times
2. Atsukame dangtelį, išimame membraną ir amortizatoriaus tepalą išpilame į puodelį. Kadangi tepalas silikoninis - būkite atsargūs ir nepapilkite kurnors namuose - slidinėsite visus metus, o ir dėmės niekam nepatiks. Ištraukite ašelę su stūmokliu, atsukite apatinę dalį ir ištraukite tarpinę bei centravimo žiedus. Viska kruopščiai nuvalykite servetėle, o cilindro vidų - ausų krapštuku.
2015-12-22 19.24.57.jpg
2015-12-22 19.24.57.jpg (335.33 KiB) Viewed 5498 times
3. Pasitikrinkite ar apatinė tarpinė (O-ring) nesusidėvėjusi. Jei amortizatorius stipriai leidžia tepalus per apačia - greičiausiai jau metas pakeisti tarpinę. Rekomenduojama naudoti minkštas Yokomo tarpines, jos tinka daugumai amortizatorių. Taip pat patikrinkite ir viršutinę membraną, bei "bump stop'ą", jei toks yra Jūsų amortizatoriuose - pastaruosius taip pat reikia karts nuo karto pakeisti.
2015-12-22 19.24.01.jpg
2015-12-22 19.24.01.jpg (131.71 KiB) Viewed 5498 times
4. Pradėkime surinkimą. Norėdami pailginti tarpinės gyvavimo laiką ir sumažinti tepalo nuotekį - tarpine sutepkite Team Associated Green Slime (arba kitos firmos atitikmeniu). Daug tepti nereik - užtenka labai plono sluoksnio, bet būtina sutepti vidinę tarpinės dalį. Tepalas apsaugos tarpinę nuo per didelės trinties į ašelę ir sumažins gumos išsiplėtimą, dėl kurio gali sulėtėti amortizatoriaus darbas.
Surinkite likusias dalis ta pačia tvarka, kaip išrinkote ir pasiruoškite tepalo užpylimui
2015-12-22 19.03.23.jpg
2015-12-22 19.03.23.jpg (149.49 KiB) Viewed 5498 times
5. Tepalo užpylimas - lėtas procesas, čia skubėti tikrai nederėtų. Visų pirma pasiruoškite vietą, kur tvirtai ir saugiai galėtumėte įstatyti amortizatorių ilgesniam laikui. Sustumkite stūmoklį iki pusės ir pripilkite tepalo sklidinai. Ištraukite stūmokli iki apačios ir papildykite tepalu.
Pildant tepalu nereikėtų persistengti. Pilkite tiek, kiek pasiekia membrana plius pora mažų lašų. Pajudinkite ašelę aukštyn/žemyn ir pastatykite amortizatorių pusvalandžiui ar valandai, kad pasišalintų oro burbuliukai.
Nusiorinus amortizatoriui uždėkite membraną. Mažyliu laikykite membranos centrą ir pakelkite stūmoklį iki pusės, tada lėtai ištraukite atgal ir paleiskite membraną. Kruopščiai nuvalykit išbėgusį tepalą ir užsukite dangtelį. Užsukite antgalį ir viskas - Jūsų amortizatoriai perrinkti ir paruošti naudojimui ;) Tik nepamirškit kelis kartus pas paspausti ir įsitikinti, kad niekur nebėga tepalas ir surinkote gerai.
2015-12-22 19.18.10.jpg
2015-12-22 19.18.10.jpg (147 KiB) Viewed 5498 times

Membraninių amortizatorių perrinkimas


Nuorinamų amortizatorių perrinkimas



Image
P.S. po keleto mėnesių bandymų, galiu drąsiai rekomenduoti Team Associated Green Slime - perrinkdami juo sutepame apatinę tarpinę (O-ring). Tepalas neleis taip greitai susidėvėti tarpinei, užtikrins lengvą ašies judėjimą, bei sumažins tepalo prasisunkimo tikimybę.
Tūtelė nėra didelę, bet ir tepalo reik po mažą lašiuką, todėl užteks tikrai ilgam. Juolab, kad kaina - juokinga - 2,60$.
Įsigyti galite RC Mart'e

P.P.S. Na ir dar vienas video, kad būtų Jums skirtingų šaltinių ir aiškiau :)

VilniusSliders

R31House GRK Global RWD - Nissan S13 Koguchi, Toyota JZX100 Mark II, Nissan S14 Zenki
Sakura D3 CS 2.18 - Parduota
HPI Sprint2 Drift (stock) - Chevrolet Camaro

User avatar
drawgas
Site Admin
Posts: 734
Joined: Sun May 10, 2015 2:29 pm
Location: Vilnius
Team: VilniusSliders
Contact:

Re: Kaip teisingai surinkti / perrinkti amortizatorius (coilovers)

Post by drawgas » Tue Dec 29, 2015 5:02 pm

Na va, pagaliau papildžiau gidą nuotraukomis. Marš persirinkinėti amortizatorių :)
VilniusSliders

R31House GRK Global RWD - Nissan S13 Koguchi, Toyota JZX100 Mark II, Nissan S14 Zenki
Sakura D3 CS 2.18 - Parduota
HPI Sprint2 Drift (stock) - Chevrolet Camaro

E10 drifteris
Posts: 56
Joined: Fri Jul 22, 2016 7:44 pm
Location: Vilnius

Re: Kaip teisingai surinkti / perrinkti amortizatorius (coilovers)

Post by E10 drifteris » Sun Jul 09, 2017 12:28 pm

O kurie amortikai labiau tinka vazinejimui lauke?

User avatar
drawgas
Site Admin
Posts: 734
Joined: Sun May 10, 2015 2:29 pm
Location: Vilnius
Team: VilniusSliders
Contact:

Re: Kaip teisingai surinkti / perrinkti amortizatorius (coilovers)

Post by drawgas » Sun Jul 09, 2017 1:23 pm

Visi jie tinka. Nustatymus tik reikia dangai susižiūrėti ir tiek. Lauke reikėtų stengtis nevažynėti- tam skirti bekelės ir ralio modeliai

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

VilniusSliders

R31House GRK Global RWD - Nissan S13 Koguchi, Toyota JZX100 Mark II, Nissan S14 Zenki
Sakura D3 CS 2.18 - Parduota
HPI Sprint2 Drift (stock) - Chevrolet Camaro

Post Reply