Kas yra driftas ir nuo ko pradėti?

Svarbi informacija norintiems pradėti rc drift'ą
Post Reply
User avatar
DovisS14
PapaDrift
Posts: 140
Joined: Sun May 10, 2015 2:39 pm
Location: Vilnius
Team: VilniusSliders
Contact:

Kas yra driftas ir nuo ko pradėti?

Post by DovisS14 » Mon Jan 02, 2017 12:19 pm

Dirzeline-vaziuokle.jpg
Dirzeline-vaziuokle.jpg (105.03 KiB) Viewed 7065 times
Taigi, kas tas rc driftas? Dažnas naujas žmogus ne visai žino kas iš tikro yra tas rc driftas ir su kuo jis valgomas, nuo ko viską reikėtų pradėti. Taigi šiame tekste pabandysiu paaiškinti apie tai. Tai nėra taisyklės ar reikalavimai, kas bus parašyta apačioje, tai tiesiog nuomonė ir žinios sukauptos per eilę metų.

Dalis žmonių atėję į rc driftą galvoja, kad jam reikia galingiausių motorų, geriausių važiuoklių. Driftas nėra lenktynės. Tai nėra tai, kas apvažiuos daugiausiai ratų ar greičiausiai įveiks trasą. Jei taip tai driftas ne jums, jūs turit pasirinkti žiedines lenktynes. RC driftas yra kontrolė, tikslumas, stilius ir smagus laiko praleidimo būdas su draugais.
Dauguma jūsų galvojate, kad driftas mažiau rimtas hobis nei lenktynės, pakabos nustatymai nieko nelemia, nes važiuojama ant plastikinių padangų - jūs klystate. Nors ir sukibimo nedaug, bet pats smagumas ir yra sėdėti ir reguliuoti pakabą, ieškoti išeičių, kaip padidinti sukibimą, pagerinti modelio valdomumą. Kas atskiria lenktynes nuo drifto, tai dalyvavimas varžybose, treniruotėse. Lenktynių trasoje patirta avarija kerta per piniginę, nes greičiai nemaži, o kiekvieno smūgio metu gali lūžti pakabos elementai. Tuo driftas gal netgi pranašesnis, kad modeliai lūžta rečiau, nes greičio didelio nėra. Nereikia naujausių motorų, greičio reguliatorių ar įmantriausių kėbulų. Galima driftu užsiiminėti su minimaliai investicijų ir būti konkurencingi. Tačiau kažkada prieinama riba, kai modelis tau trukdo siekti aukštesnių tikslų.

Rc driftą pasirinkę žmonės susiduria su labai labai didele nežinomybe. Kokį modelį pirkti? Pirkti naudotą ar naują? Pirkti sukomplektuotą ar susirinkti iš atskirų komponentų pačiam?
Asmeniškai pradėjau šį hobį nusipirkdamas labai paprastą modelį, kuris kainuoja gal 10 kartų brangiau nei iš tiesų jis vertas. Tada sekė kiek geresnis modelis ir taip po truputėlį vyko kopimas į viršų. Bet nebuvo kito pasirinkimo, nes anksčiau modelių nebuvo daug ir nebuvo iš ko rinktis. Tačiau šiais laikais, kai modelių yra tikrai labai didelis pasirinkimas ir yra galimybių siųstis iš užsienio atsiranda dar didesnis galvos skausmas, kokį modelį pirkti. Aš visada esu už naują daiktą - smagu išpakuoti dar gamykla kvepiantį modelį, tačiau nauji daiktai kainuoja žymiai daugiau nei naudoti. Reikia labai atidžiai apžiūrėti modelį prieš perkant. Geriausia paprašyti pagalbos žmogaus, kuris tuo užsiima ir padės nusipirkti modelį, pakonsultuos visais kitais klausimais.

Yra firmų, kurios pardavinėja modelius dėžėse, ant kurių mirga „drift“, „drift spec“ ir kt. užrašai, tai marketinginis triukas. Tas pats modelis tos pačios firmos, kitoje dėžėje pardavinėjamas, kaip žiedinis.
Toks modelis tikrai driftui nelabai tinkamas, nes dažniausiai jis projektuotas pasilakstymui lauke ar mėgėjiškai prasilėkti trasa. O naujokas nusipirkęs tokį modelį naudotą ar naują patirs neigiamą pirmą suvokimą apie driftą. Atėjęs i treniruotę iš kitų modeliuotojų gaus gausybę patarimų, ką ir kaip perdaryti, kad modelis pradėtų panašiau slysti į drifto modelį. Dažniausiai tokie modeliai neturi reguliavimo galimybių, tad naujas žmogus susiduria su kita problema, kad reikia investuoti į modelį papildomus pinigus. Reikia kažką modifikuoti ir t.t. Tas pradžioje išgąsdina, nes dauguma vaikų tikrai neturi finansų modelio išlaikymui.
O kaip tokio bereikalingo pinigų metimo išvengti? Nusipirkti kad ir paprasčiausią, bet tikrą drifto modelį. Jei nepakanka finansų, geriau jau pabūti kantriam, pasitaupyti ir tik tada pirkti modelį. Nes daug labai žmonių esu sutikęs, kurie paskuba ir nusiperka šlamštą, po to turi neigiama požiūrį i rc driftą, kaip tik pinigų išmetimo hobis.


Kad būtų bent kažkoks aiškumas tarp modelių klasių, trumpai aprašysiu kiekvieną.
50/50, CS, RWD – kas tai? Tai terminai apibūdinantys važiuoklės ar varžybų klasės tipą. Tai yra labai skirtingos klasės, kiekviena turi savų niuansų. Skiriasi modelių charakteristikos, važiavimo technikos, teisėjavimo metodai varžybų metu. Šiuo metu Lietuvoje yra tik dvi klasės cs ir 50/50 bendra ir atskira rwd. 50/50 ir cs važiavimai +- panašūs. Dėl nedidelio kiekio dalyvių 50/50 klasėje jie jungiami prie cs. Kadangi rwd važiuoklės vis labiau populiarėja, Lietuvoje dažnas modeliuotojas pereina į rwd klasę.
Yokomo-YD2.jpg
Yokomo-YD2.jpg (326.06 KiB) Viewed 7065 times
50/50: Tai yra pati pirmoji ir paprasčiausia klasė rc drifto istorijoje, nuo kurios viskas ir prasidėjo. 50/50 nurodo santykį ratų sukimosi greičio tarp priekio ir galo. Tai yra priekiniai ratai ir galiniai sukasi vienodu greičiu, kitaip tariant visi ratai varomi vienu metu. Tas lemia, kad modelis keičiant nustatymus vis tiek turi pakankamai dideli sukibimą su danga. Tokį modelį yra lengviausia valdyti, nes jis atleidžia klaidas. Tačiau modelis pastoviai nori važiuoti tiesiai. Dažniausiai Lietuvoje parduotuvėse parduodami modeliai ir būna 50/50. Tačiau laikui einant pasaulyje beveik išnyko ši klasė.
VilniusSliders_drift.jpg
VilniusSliders_drift.jpg (139.79 KiB) Viewed 7065 times
CS: Ši klasė šifruojama kaip Counter Steer. Tai nėra tas pats terminas (kontravairavimas), kurį vartoja motociklininkai. Šis terminas apibūdina skirtingą ratų sukimosi santykį tarp priekinių ratų ir galinių. Modeliuotojas keisdamas dantračius diferenciale gali pagreitinti galinių ratu sukimąsi, arba sulėtinti priekinių ratų sukimosi greitį. Skaičiai - 1.3, 1.5, 1.8, 2.0 naudojami nurodyti kiek kartu galiniai ratai greičiau sukasi nei priekiniai. Tarkim paimkime skaičių 2.0. kol priekinis ratas padarys pilna apsisukimą, tai galinis bus apsisukęs 2 pilnus apsisukimus. Kam tai reikalinga? O tam kad modelis slystų kuo realistiškiau tikro automobilio. Modelis priešingai nei 50/50, nebenori važiuoti tiesiai, o priešingai, modelio galas slysta labiau.
4wd_vaziuokle.jpg
4wd_vaziuokle.jpg (1.03 MiB) Viewed 7065 times
RWD: Tai yra tik galiniais ratais varomų modelių klasė. Rwd modeliuose priekiniai ratai turi padėjėją (giroskopas), kuris palengvina slydimą ir suteikia švelnumo, tolygumo modelio valdyme. Bet tai nėra autopilotas, modelis pats neslys, kaip dauguma galvoja. Ši klasė tampa vis populiaresne, nes driftas itin tikroviškas, slydimo kampai atitinka realų driftą. Ši klasė naujokui gali atrodyti kiek sunki, nes reikalauja žinių ir įgūdžių.

Tačiau išmokus važiuoti su 50/50 ar CS, pradėti RWD reikėtų tarsi iš naujo mokintis važiuoti. Todėl naujokas įdėjęs daugiau pastangų gali lygiai taip pat mėgautis rwd driftu. Žymiai greičiau susipažįsta su važiuoklės darbu ir jos reguliavimu. Todėl drąsiai galiu rekomenduoti naujokui pradėti rwd driftą, nes ši klasė dar jauna Lietuvoje. Yra galimybių, kur tobulėti.


Kitose temose pabandysiu apžvelgti skirtingas važiuokles rinkoje, gamintojus, ką ir kaip geriausia būtų pasirinkti. Šiam kartui tiek.
Yokomo YD-2
Oreolai Ex-Zone/ Silvia S14
Oreolai SFR-01/ JZX100 (SOLD)
HPI Sprint2/ GS400 (SOLD)
HPI Baja Flux

Post Reply