Kardanas ar dirželis?

Svarbi informacija norintiems pradėti rc drift'ą
Post Reply
User avatar
DovisS14
PapaDrift
Posts: 140
Joined: Sun May 10, 2015 2:39 pm
Location: Vilnius
Team: VilniusSliders
Contact:

Kardanas ar dirželis?

Post by DovisS14 » Mon Jan 02, 2017 1:57 pm

Image

Amžiaus senumo klausimas dar prieš rc driftui atsirandant – kas geriau, dirželis ar kardanas?

Ir atsakymas būtų , kad tai kiekvieno asmeninis pasirinkimas. Abu turi pliusų ir minusų.

Image

Dirželis: Dirželinės važiuoklės pavara susideda iš skriemulių ir dirželių. Lyginant kardanine ir dirželinę pavarą, dirželinė turi daugiau laisvumo. Kuo daugiau dirželiu ir skriemulių, tuo didesnė laisvė žaisti su perdavimu. Norint pakeisti perdavimą užtenka pakeisti tik vieną skriemulį. Kartais gali pakeisti ir pati dirželį. Nemažai žmonių renkasi dirželines važiuokles, nes jos tyliau dirba, švelniau reaguoja į gazo paspaudimus. Dirželinių važiuoklių minusas, kad jas reikia saugoti nuo smulkiu akmenuku, purvo ar kitų šiukšlių, kurios patenka ant skriemuliu ar dirželių važiavimo metu. Tai daro įtaką dirželio dėvėjimuisi.

Image

Kardanas: Kaip matote kardaninės važiuoklės pavara susideda iš kardano ir kūginių dantračių, kurie ir perduoda visą jėgą į diferencialą ir po to i ratus. Tarp kardano ir dantračių nėra laisvumo, kaip tarp dirželių ir skriemulių. Priešingai nei dirželis, kardanas galią perduoda staigiai į ratus, todėl pats modeliuotojas turi tolygiai ir švelniai reguliuoti gazo paspaudimus. Per staigus gazo paspaudimas sumažina ratų sukibimą, kaip ir staigus gazo atleidimas veikia kaip stabdis. Tai nėra visai geras dalykas. Dauguma kardaniniu važiuoklių turi motorus stovinčius išilgai važiuoklės, kas lemia vadinama „torque – steer“. Tai yra, kai slysti į vieną puse yra lengviau (motoro sukimosi kryptimi), o į kitą tarsi yra pasipriešinimas. Tačiau yra važiuoklių, kur motoras stovi horizontaliai ir „torque – steer“ nėra jaučiamas. Kardanas turi privalumų važinėjant lauke ar ten kur yra šiukšlių , kurios galėtų pakenkti dirželiui.

Image

Hibridas: Yra keletas važiuoklių, kurios pusiau naudoja ir kardaną ir dirželį, tokios važiuoklės vadinamos hibridinėmis. Turbūt geriausia važiuoklė tiems, kurie neapsisprendžia ar dirželis ar kardanas geriau. Staigi galinių ratu reakcija į gazo paspaudimą ir švelnus priekinių ratų startas. Kaikurių modeliuotojų tai labai mėgiama važiuoklė.
Yokomo YD-2
Oreolai Ex-Zone/ Silvia S14
Oreolai SFR-01/ JZX100 (SOLD)
HPI Sprint2/ GS400 (SOLD)
HPI Baja Flux

Post Reply